[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.63 Toeplitz-WiÅ›niewska MaÅ‚gorzata 205Rowid Henryk 18, 23 Tomaszewski Tadeusz 48, 59, 61, 160, 161RudniaÅ„ski JarosÅ‚aw 60 Tripp David 168, 171 173, 176 179, 181, 185Rutkowiak Joanna 39, 104 Turner Jonathan H.107Rylke Hanna 116Walker R.225Salamon Jenö 126 Watson John B.18Schön Donald 64 69, 71 74, 76, 168, 183, 221 Witkowski Lech 39, 150, 152, 162, 200, 211, 215Schwarc J.23 WÅ‚odarski Ziemowit 58Siemak-Tylikowska Alicja 148 WoÅ‚oszyn Stefan 25, 27, 28, 129Skarga Barbara 45, 151 WosiÅ„ski Marek 223Skinner Burrhus F.49, 50 Wrong D.H.229StefaÅ„ska-Klat Renata 131 Wygotski Lew 112Stenhose Lawrence 183, 219StraÅ›-Romanowska Maria 108 Yelon Stephen L.51Suchodolski Bogdan 63, 156 Yi-Fu Tuan 115Syski Jacek 163SzczepaÅ„ski Jan 43, 165 ZaczyÅ„ski WÅ‚adysÅ‚aw Piotr 17, 57, 62Szkudlarek Tomasz 121 ZieliÅ„ski A.60Szlezyngier-Gralewska J.62 Znaniecki Florian 192Sztompka Piotr 128Szuman Stefan 30, 31 %7Å‚echowska Barbara 219, 227H.Kwiatkowska, Pedeutologia, Warszawa 2008ISBN 978-83-60501-27-6, © by WAiP 2008Indeks rzeczowyaction research (badanie w dziaÅ‚aniu) 215, 219 - pokora 199a badania profesjonalne 225 - wÄ…tpliwość 198 199a refleksyjna praktyka Schöna 220 221 dziecko 21, 46teorie formalne 217 a dobry nauczyciel 87, 91jako proces funkcja wychowawcy 22- struktura 225 wychowanie 22- zaÅ‚ożenia 217 22 - odkrycie dziecka 21, 26autonomia 215autonomiczne Ja 212, 213 edukacjaautorytet nauczycielski 146 148 a racjonalność 151 152edukacja filozoficzna 44behawioryzm a efektywność ksztaÅ‚cenia 101teoria nauczania 51 efektywność pracy nauczyciela 46wartoÅ›ci 49fazowa teoria rozwoju 204cele ksztaÅ‚cenia a - stadia rozwoju czÅ‚owieka 204 205ksztaÅ‚cenie teoretyczne nauczycieli 95 funkcje zawodowe nauczyciela 40 46nauczanie praktyczne 95 - ewolucja 40 41cela ksztaÅ‚cenia nauczycieli 88 80- funkcja regulacyjna 88, 89 homo concors 44cele nauczania humanistyczna koncepcja ksztaÅ‚cenia nauczycielia Å›wiat wartoÅ›ci 90 Combsa 85 100, 122, 132czynnoÅ›ci nauczycielskie 77czynnoÅ›ci zawodowe nauczyciela 95 inspirowanie rozwoju ucznia 43- typy 95 integracja wiedzy specjalistycznej i pedagogicznej 129depersonalizacja 243, 244 knowledgeable ( zdolność do tworzenia wiedzy ) 70dobre nauczanie wg Combsa 85 Komisja Edukacji Narodowej 26 dobry nauczyciel 86 88 kompetencje 35a poczucie wÅ‚asnej wartoÅ›ci 87 kompetencje interpretacyjne 108dziaÅ‚anie naukowe koncepcje humanistycznej edukacji nauczycielia dziaÅ‚anie praktyczne 107 109 137 142dziaÅ‚anie pedagogiczne jako koncepcje ksztaÅ‚cenia nauczycieli 136 137dziaÅ‚anie komunikacyjne 158, 161 koncepcje profesjonalizmu rozszerzonego- pewność 197 198 E.Hoyle a 81 183H.Kwiatkowska, Pedeutologia, Warszawa 2008ISBN 978-83-60501-27-6, © by WAiP 2008Indeks rzeczowy258- profesjonalizm ograniczony 181 a kwalifikowanie kandydatów na studia- profesjonalizm rozszerzony 181, 182 nauczycielskie 88koncepcje profesjonalnego artyzmu 78 metody ksztaÅ‚cenia 94koncepcje profesjonalnego osÄ…du - ocena wartoÅ›ci 95- zdarzenia krytyczne w nauczaniu 172 174 - odpowiednie (Aproppriate Methods ofkoncepcje refleksyjnej praktyki 64 76, 168 Teaching) 95- bariery 75 76 a osoba nauczyciela 95- dziaÅ‚ania refleksyjne 64, 65, 168 program ksztaÅ‚cenia 95- dziaÅ‚ania rutynowe 64, 65- ograniczenia 74 75 nauczanie- walory 72 74 a wartoÅ›ci 88- zaÅ‚ożenia 66 72 nauczanie i uczenie siÄ™ 77Kongres Ligi Narodów 20 nauczanie programowane 52konstruktywizm 112 114 nauczyciel 18kryzys współczesnego wychowania 43 - definicja 27ksztaÅ‚cenie jako - funkcje 27proces komunikowania siÄ™ 99 - idea wielostronnoÅ›ci ksztaÅ‚cenia 26ksztaÅ‚cenie nauczycieli 47 63, 86 - kwalifikacje psychologiczne 98a action research (badanie w dziaÅ‚aniu) 168 - pojÄ™cie 18, 45a ksztaÅ‚towanie profesjonalnego osÄ…du168 - rola zawodowa 24, 25, 145a orientacja funkcjonalna 47, 57, 58, 60 - rozwój zawodowy 205 215a orientacja humanistyczna 47, 52, 132 -- stadia 207 215a orientacja technologiczna 48 - samoÅ›wiadomość 213a percepcje 87 - samotność 187 188a behawioryzm 48 - teoretyczne ujÄ™cie 28 45praktyka 72, 168 -- humanistyczne 36 37psychologia poznawcza 58 -- osobowoÅ›ciowe 29 33wartoÅ›ci 63 -- pedagogiki krytycznej 39 40ksztaÅ‚cenie pedagogiczne 129 -- socjologiczne 37 39ksztaÅ‚cenie poprzez praktykÄ™ Fish 76 84, 168 -- technologiczne 34 36- zaÅ‚ożenia koncepcji 77 a dziecko 26ksztaÅ‚cenie teoretycznea ksztaÅ‚cenie praktyczne 96, 101 154, 168 naukakultura intelektualna nauczycieli 136 137 a praktyczne dziaÅ‚anie 119kultura intelektualna Å›rodowiska akademickiego 42 jako podstawa teoretycznego dziaÅ‚ania 128- kultura sterowania 42 43 nowy profesjonalizm- kultura oferowania 42 43 - zaÅ‚ożenia 184 186kwalifikacje teoretyczne- funkcje regulacyjne 127 obserwowalne zachowanie 49odkrywanie znaczeÅ„metoda jakoÅ›ciowa a kontekst psychologiczny 97H
[ Pobierz całość w formacie PDF ]