[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Jest kilku rzadkich i milczących mędrców na tej Ziemi, którzy są w stanie trzymać na wodzy i łączyć te siły oraz ściągać je na Ziemię w ten sam sposób, w jaki inni komponują dźwięki lub piszą poezję.Może to oni są prawdziwymi poetami.Ich istnienie jest żyjącą mantrą, rozpowszechniającą to, co Rzeczywiste na Ziemi.To byłaby końcowa konkluzja opisu wznoszenia się, jakie przeszedł Sri Aurobindo samotnie w celi w Alipore.Przedstawiliśmy tylko kilka ludzkich refleksji tych wysokich regionów; ale nie powiedzieliśmy niczego o ich esencji, niczego o tych światach — jak one istnieją w swej glorii niezależnie od naszych bladych tłumaczeń.Musimy usłyszeć je sami, musimy je „widzieć”!„Spokojne nieba nie znikającego ŚwiatłaŚwietliste kontynenty fiołkowego spokojuOceany i rzeki radości BogaI krainy szczęśliwe pod fioletowymi słońcami”405 maja 1909 r., w rok po uwięzieniu Sri Aurobindo miał rozprawę.Zawdzięczał swe życie dwu nieoczekiwanym wypadkom.Jeden z więźniów, który zdradził go denuncjując jako przywódcę podziemnego ruchu i którego świadectwo w sądzie oznaczałoby karę śmierci dla Sri Aurobindo — został w tajemniczy sposób zastrzelony w swojej celi.Potem przyszedł dzień rozprawy i gdy już wszyscy usiedli w oczekiwaniu na wyrok śmierci, obrońca Sri Aurobindo doznał nagle niespodziewanego oświecenia, które rozprzestrzeniło się pośród zebranych i wstrząsnęło całym składem sędziowskim: „Na długo potem, gdy On już odejdzie i umrze — jego słowa będą rozbrzmiewały znowu i znowu i nie tylko w Indiach, ale i poprzez odległe morza i lądy.Zatem twierdzę, że człowiek tej pozycji, stoi nie tylko przed tym Szanownym Sądem, ale i przed Najwyższym Sądem Historii”.Sri Aurobindo miał wtedy 37 lat.Jego brat, Barin — umieszczony w sąsiedniej klatce — został skazany na szubienicę*.Ale Sri Aurobindo ciągle jeszcze słyszał ten sam głos: „Pamiętaj — aby nigdy się nie lękać i nigdy się nie wahać.Pamiętaj — że to JA, który to wszystko czynię, nie ty i nie ktoś inny.Zatem, jakie by nie nadciągnęły chmury, jakie niebezpieczeństwa i cierpienia, trudności i niemożliwości — nie ma nic niemożliwego, nic naprawdę trudnego.To JA, który to wszystko sprawiam”.41„Pielgrzymka do źródła” autorstwa Lanza del Vasto - francuskie opracowanie dot.hinduizmu* Shankara (788 - 820) mistyk i poeta, teoretyk Mayavady, czyli doktryny iluzjonizmu, ktora zajela miejsce buddyzmu w Indiach.* Owo „gdzies” bedzie dyskutowane pozniej w studium Superswiadomosci* Wg tradycji hinduskiej, owo centrum nazywane jest „lotosem o tysiacu platkow” aby wyrazic swietlista pelnie, ktora sie spostrzega, kiedy centrum sie otwiera; jest ono ulokowane na szczycie glowy.Wg Sri Aurobindo I doswiadczenia wielu innych, to, co sie odczuwa na szczycie glowy nie jest samo centrum, ale swietlista refleksja slonecznego zrodla , ulokowanego ponad glowa.** W niniejszej ksiazce trzymalismy sie terminologii Sri Aurobindo - Nadswiadomosc, Nieswiadomosc, Superswiadomosc - kiedykolwiek autor odnosi je do uniwersalnych form swiadomosci, w odroznieniu od indywidualnych atrybutow, uzywanych przez wspolczesna psychologie - nieswiadomosc, podswiadomosc.*Bedziemy ponownie mowic o tym centrum, ktore Sri Aurobindo nazywa centrum psychicznym, a inni nazywaja je dusza.* tapas* Chyba, ze zatapiaja sie one w podswiadomosci.Bedziemy dyskutowac te mozliwosc pozniej, kiedy dojdziemy do tej strefy.* Istnieją tam wyjątki i stopnie, które są nieomal widoczne gołym okiem* Katha Upaniszady,IV.12.13; VI.17* Bhagavad Gita II.18,20,22,27.** Interesujacym faktem jest, że Ojcowie Kościoła również dyskutowali możliwość zaakceptowania reinkarnacji na Soborze w Aleksandrii.* Psyche, lub prawdziwa osobowość, wyraża unikalne przeznaczenie każdej osoby / może powinniśmy to ująć- unikalny profil) pod jej kulturalną,społeczną I religijną otoczką.Tak więc dana osoba mogłaby być kolejno, nawigatorem, muzykiem, rewolucjonistą, chrześcijaninem, muzułmanem I ateistą, a jednak w każdym życiu wyrażałaby ten sam profil miłości, powiedmy, lub siły przebojowej, radości, czystości, które nadawałyby specjalny koloryt wszystkiemu co ta osoba czyni.I za każdym razem, ten szczególny profil stawałby się bardziej widoczny, bardziej wyrafinowany I bardziej rozległy.* Mędrcy wieku wedyckiego, zarazem jasnowidzowie i poeci, którzy skomponowali Wedy.* Można tu uczynić trzy spostrzeżenia; pierwsze, z powodu raczej zabawnego braku doświadczenia, chłopiec próbował wejść w ciało ( poprzez nogi) - nic dziwnego, że miał problemy! Ogólnie wiadomo, że wchodzi się w ciało I wychodzi zeń poprzez centrum serca.Można również wyjść poprzez szczyt głowy, ale tego się nie poleca.Kiedy jogini opuszczają ciało na dobre ( co nazywa się iccha-mrityu w Indiach, lub śmiercią na mocy woli), wychodą oni poprzez szczyt głowy.Po drugie, podczas eksterioryzacji, ciało się ochładza I krążenie krwi bywa zredukowane do minimum; ten spadek temperatury może się nawet przekształcić w kompletną katalepsję, w której ma się wszystkie oznaki śmierci, w zależności od tego, jak dalece świadomość odsunięta bywa od poziomu fizycznego.Jest to sposobność poprawnego zweryfikowania faktu, że gdy świadomość się wycofuje, siła się wycofuje, jako że są one tym samym.Kiedy mdlejemy, świadomość wycofuje się również, jako że nie jesteśmy w stanie wytrzymywać pewnych rodzajów natężenia, a ponieważ nie zbudowaliśmy świadomego pomostu pomiędzy naszymi różnymi stanami istnienia, to niezamierzone wyjście daje rezultat w utracie świadomości.Ostatecznie, zauważamy, że przypomnienie sobie Mistrza, w tym przypadku Matki, wystarczyło, aby przywrócić porządek w nieporządku niepokoju i umożliwić młodemu uczniowi poprawny manewr wejścia w ciało: myśląc o Matce, natychmiast dostroił się on do właściwej wibracji, która wszystko uregulowała.Oto, jak mówiąc ogólnie, wygląda z grubsza mechanizm protekcji i pomocy ze strony Mistrza.* Używamy trój-wymiarowego języka, który faktycznie nie ….* Wszyscy czynimy formacje nieświadomie, w formie marzeń lub myśli (dobrych, czy złych) a potem o nich zapominamy [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ciaglawalka.htw.pl