[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.3.6.1.2.1.4.3W komunikatach każda zmienna zakończona jest sufiksem.Dla zmiennych prostych (nie strukturalnych) sufiksem jest 0.Dla tablic sufiks może składać się z pewnych elementów pól przechowywanych w tablicach, np.może to być numer IP („doklejony” do identyfikatora).Komunikaty SNMPSNMP definiuje następujące komunikaty wymieniane między zarządzającym a agentem:get-request pobierz wartość zmiennych (zmiennej).get-next-request pobierz wartość następnej zmiennej (ułatwia przeglądanie tabllic).set-request ustaw wartość zmiennej (zmiennych).get-response odpowiedź wysyłana od agenta do stacji zarządzającej.trap zawiadom stację zarządzającą o określonym zdarzeniu.get-bulk-request (SNMP2) pobierz większą porcję danych.inform-request (SNMP2) prześlij informacje z jednej stacji zarządzającej do drugiej.Format komunikatów SNMP.Komunikaty SNMP nie używają stałych pól określonej długości.Stosują specjalny język zapisu ASN.1.W zapisie tym są stosowane kody słów kluczowych.Przykład (RFC1157).W Windows 2000 można zainstalować oprogramowanie realizujące SNMP (agentów) w Windows components, Management and monitoring tools.W W2K nie ma standardowych rozbudowanych programów zarządzających (dostarczane są przez innych producentów).Jednak w Windows 2000 Server Resource Kit znajduje się program SNMPUTIL, który umozliwia kontakt z agentami i wykonanie operacji get, get-next.snmputil command community object_id.Sieci komputerowe wykład 9.1DHCPREQUEST(minął czas przewiązywania - stand.87,5% czasu wynajmu)[ ] / DHCPREQUEST(minął czas odnawiania - stand.50% czasu wynajmu)[ ] / DHCPRELEASE(skasowanie wynajmowania)DHCPNACKLUB skończył się czas wynajmuDHCPACK / [ ]DHCPNACK / [ ]DHCPACK / [ ]DHCPACK / [ ][ ] / DHCPRQUESTDHCPOFFER / [ ][ ] / DHCPDISCOVERODNÓWPRZEWIĄŻPOWIĄZANIEPROŚBAWYBIERZINICJUJ
[ Pobierz całość w formacie PDF ]