[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.s u-n, w-m, g -b, p-d, p-g, P-b, d-g, d -b, »-" ;- mylenie liter podobnych graficznie np.: n-p, m-o., e-o, a-o, a-Ä…, k -h, a-d, e-Ä™, a-b, a-e, u-w,u-y, t-Å‚-1;- zamiana gÅ‚osek dzwiÄ™cznych i bezdzwiÄ™cznych np.: d-t, g-ky w-f, z-s, b-p, i-j, ż-az, z-ć, s-c,a-oz, sz-oz, c»-z, o-cz, dz-c, d«-o," dz-e, dż-oz; ***- zamiana samogÅ‚osek nosowych na inne gÅ‚oski lab ich zespoÅ‚y np.i Ä… -o, Ä…-oÅ‚, Ä…-om, Ä™-o, Ä™-eÅ‚,Ä™-en;- brak zmiÄ™kczeÅ„ lub trudnoÅ›ci ze zmiÄ™kczeniami np.podwójne zmiÄ™kczenia przez dodanie"i", stosowanie kreski zamiast " !" " s*" zamiast "siÄ™", mylenie i-j;- pisownia Å‚Ä…czna, Å‚Ä…czenie wyrazów sÄ…siadujÄ…cych;- pisownia rozdzielna, rozdzielanie wyrazów np.da ta, ma pa, cha-ta;- bÅ‚Ä™dy ortografloznes rz-z, u -ó, ch-h, zamiana datych l maÅ‚ych liter; opuszczanie znakówdiakrytycznych;- zamiana wyrazów na bllakoznaozne ;- znieksztaÅ‚canie caÅ‚ych wyrazów, wyrazy nieczytelne.OceniajÄ…c poziom graficzny pismazwraca siÄ™ uwaga na nastÄ™pujÄ…ce, najczÄ™stsze rodzaje bÅ‚Ä™dów:- pismo o literach nierównej wielkoÅ›ci l nieprawidÅ‚owym poÅ‚ożeniu;- zmienne pochylenie liter;- za duże lub za maÅ‚e odstÄ™py miÄ™dzy literami;- Å‚uki przeksztaÅ‚cona w kÄ…ty ostre lub rozwarte;- litery "drżące" o niepewnej linii;- litery niedokoÅ„czone w ksztaÅ‚ci*;- pismo nieksztaÅ‚tne, czÄ™sto niewyrazne;- poprawki, podwójne kreski;1C- zaburzania melodii kinetycznej, to znaczy piano niepowiÄ…zane w harmonijnÄ… caÅ‚ość;- plamo luatrzana (litery, sylaby, wyrazy);- trudnoÅ›ci z przestrzeganiem linijek.ProwadzÄ…c obserwacje zachowania ale dzleoka przy piaaniu zwracam; uwagÄ™ na:- stosunek do badania (chÄ™tny, niechÄ™tny, z oporami);- sposób trzymania ołówka (wskazane jest pisanie ołówkiem) i uÅ‚ożenia rÄ™ki oraz postawÄ™przy pisaniu;- tempo pisania, technikÄ™ pracy, oznaki zmÄ™czenia lub zniecierpi-wienia oraz wsp
[ Pobierz całość w formacie PDF ]