[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Możesz zrobić własny przycisk lub przeciągnąć jakiś z biblioteki przycisków (Window/Common Libraries/Buttons).Umieść go poniżej pól tekstowych po prawej stronie.Zaznacz klon przycisku i otwórz edytor skryptów.Dodaj do przycisku poniższy skrypt:lon(release){if(userEnter == "Sandra" && passwordEnter == "colorall"){gotoAndStop("success");} else {_root.errorMessage.gotoAndPlay("start");}}Zamiast słów „Sandra” i „colorall”, które są odpowiednio nazwą użytkownika i hasłem dostępu, możesz wpisać w powyższym skrypcie dowolną inną nazwę użytkownika i hasło.Program porówna wartości zmiennych userEnter i passwordEnter z wpisanymi wartościami.lNa głównej listwie czasowej filmu utwórz nową warstwę, nazwij ją actions i umieść powyżej wszystkich innych warstw.W pierwszym ujęciu dodaj akcję stop().llUtwórz jeszcze jedną warstwę i nazwij ją labels.Pierwsze ujęcie tej warstwy opatrz etykietą start.Dodaj ujęcie kluczowe w klatce numer 2 i oznacz je etykietą success.Upewnij się, że na wszystkich pozostałych warstwach w 2.klatce nie ma żadnych ujęć kluczowych.llDodaj nową warstwę o nazwie success i umieść w niej tekst lub grafikę, która będzie się pojawiała po prawidłowym zalogowaniu.Powinna ukazywać się tylko w 2.ujęciu, wiec jeśli to konieczne, przenieś jej początkowe ujęcie kluczowe do tejże klatki.Gdy skończysz ten krok, scena oraz główna listwa czasowa powinny wyglądać, jak na rysunku 21.5.lRysunek 21.5.Główna listwa czasowa powinna zawierać trzy „stany”: logowanie, komunikat o błędzie oraz stronę pojawiającą się po udanym zalogowaniulPrzetestuj teraz film, wybierając polecenie Control/Test Movie.lW większości takich formularzy po wpisaniu danych należy nacisnąć klawisz Enter.Jednak ten klawisz ma przypisaną funkcję w środowisku testowym, więc sprawdzanie naciśnięcia tego klawisza dodaj do klonu przycisku dopiero po przetestowaniu filmu.Poprawianie błędów w kodzieGdy zaczniesz w swoich filmach umieszczać rozbudowane skrypty, z pewnością natkniesz się na jakiś błąd lub coś z niewiadomych powodów nie będzie działało tak, jak Ci się wydaje, że powinno.Błędów w kodzie możesz poszukiwać na trzy sposoby.lPanel Debugger — w środowisku edycyjnym Flasha 5 pojawiło się nowe narzędzie umożliwiające śledzenie procesu odtwarzania filmu.Panel Debugger może zostać uaktywniony na dwa sposoby.llPolecenie Debug Movie — polecenie Control/Debug Movie powoduje otwarcie panelu Debugger dla testowanego pliku.SWF.llZdalne usuwanie błędów — możesz teraz szukać błędów w filmie Flasha przy użyciu modułu odtwarzacza (lub modułu kontroli ActiveX), gdy film jest odtwarzany w przeglądarce.Musisz jednak przedsięwziąć pewne kroki, aby uaktywnić tę funkcję.llOkno Output — jest ono automatycznie otwierane, gdy używasz polecenia Test Movie (lub Debug Movie) i program trafi w skrypcie na akcję trace lub zostanie wykryty błąd składniowy w kodzie skryptu.Błędy składniowe pojawiają się w oknie Output zaraz po zakończeniu eksportu filmu do pliku.SWF.Możesz także ręcznie aktualizować zawartość okna Output, wyświetlając w nim użyteczne informacje za pomocą poleceń List Objects oraz List Variables.llLista obiektów.W trybie testowym filmu użyj polecenia Debug/List Objects, aby uzyskać listę elementów aktualnie znajdujących się na obrazie, włączając w to klony klipów filmowych, przyciski, grafikę, kształty oraz teksty.Polecenie to powoduje wyświetlenie ścieżek adresowych i nazw wszystkich klonów klipów filmowych oraz załadowanych filmów.Przydaje się do sprawdzania nazw docelowych obiektów.llLista zmiennych.W trybie testowym filmu, użyj polecenia Debug/List Variables, aby uzyskać listę aktualnie zainicjalizowanych zmiennych, dowiedzieć się, gdzie się znajdują oraz jakie przechowują wartości.Jest to bardzo pomocne przy sprawdzaniu, jakie zmienne występują w określonym miejscu listwy czasowej lub do poznania nazwy listwy czasowej, na której są przechowywane.lltrace(wyrażenie).Umieść w skrypcie filmu akcję trace, aby wysłać tekst lub wartość jakiegoś wyrażenia do okna Output w trybie testowym.Wartość wysyłana jest po wykonaniu akcji trace w odtwarzanym filmie.Jako narzędzie służące do wyszukiwania błędów, akcja trace jest podobna do polecenia alert()języka JavaScript.llWłasne interfejsy testowe — możesz także tworzyć własne okna pomagające testowaniu wewnątrz samego filmu.W tym celu możesz na przykład użyć przeciągalnych klipów filmowych (zajrzyj do pliku propInspector.fla z rozdziału 19., „Sterowanie klipami filmowymi”).Przeważnie flashowi programiści tworzą tymczasowe pola tekstowe, które wyświetlają pewne wartości w czasie testowania filmu podczas produkcji.Umieść wszystkie tymczasowe pola tekstowe na osobnej warstwie.W czasie publikacji ostatecznej wersji z warstwy tej zrób warstwę wzorcową, by program jej nie wyeksportował [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ciaglawalka.htw.pl