[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.kontraktem wojewódzkim.Dotacje przekazywane w kolejnych latach na to samo zadanie nie mogą przekroczyć 50% wartości kosztorysowej inwestycji.Są dwa wyjątki:lgdy wskaźnik G jest mniejszy niż 60% wskaźnika P i jednocześnie gmina jest uznana za gminę o szczególnie wysokim bezrobociu i otrzymuje kwotę wyrównawczą subwencji - wtedy dotacja może wynosić do 75% wartości kosztorysowejllgdy inwestycja ma na celu zagospodarowanie nieruchomości po wojsku byłego Związku Radzieckiego - wtedy dotacja może przekroczyć 75%^ wartości kosztorysowejlW 2001 i 2002 gmina może zmienić przeznaczenie do 15% otrzymanej dotacji na zadania własne.dotacje na zadania zlecone:lkwoty tych dotacji kalkulowane są w oparciu o wysokość wydatków ponoszonych z budżetu państwa na wydatki tego samego rodzajulldotacje powinny być przekazywane w terminie umożliwiającym pełne, terminowe wykonywanie zleconego zadanialW powiatach występują:ldotacje celowe na realizację zadań przez powiatowe służby, inspekcje i strażelldotacje celowe na dofinansowanie inwestycji realizowanych przez samorząd powiatowy jako zadania własnelldotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej przejęte na mocy umów lub porozumień zawartych z organami tej administracjilponadto w ramach sektora samorządowego powiat może otrzymać:ldotacje na zadania inwestycyjne objęte kontraktem regionalnymlldotacje celowe na zadania wchodzące w zakres zadań innych JST przejęte na mocy umów lub porozumień zawartych z organami tych jednosteklW województwach występują:ldotacje celowe z budżetu państwa na realizację wieloletnich programów rozwoju województwalldotacje celowe na finansowanie i dofinansowanie zadań własnych realizowanych przede wszystkim z zakresu pomocy społecznej, wyższego szkolnictwa zawodowego oraz placówek i jednostek oświatowych o zasięgu regionalnymlldotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej wykonywane przez województwolZasady, kryteria i tryb ustalania przekazywania dotacji celowych nie są jednoznacznie ustalone ustawowo.PRZYCHODY W DZIAŁ.J.SAMORZĄDOWYCH:przyczyny występowania:lna finansowanie bieżących wydatków ze względu na utratę płynności finansowejllJS prowadzi inwestycje, a wydatki inwestycyjne nie znajdują pokrycia w bieżących dochodachllograniczenia dotyczące wysokości wydatków przeznaczonych na spłatę zobowiązań w danym roku budżetowym; łączna wysokość przypadającej do spłaty w danym roku rat kredytów i pożyczek wraz z odsetkami oraz potencjalnych wypłat z tytułu udzielonych pożyczek i gwarancji oraz przypadających do wykupu papierów wartościowych nie może przekroczyć 15% planowanych na dany rok dochodów danej jednostki.lW przypadku, gdy państwowy dług publiczny przekroczy 55% PKB wyżej wymieniony wskaźnik ulega obniżeniu do 12%.Łączna kwota długu JS na koniec roku nie może przekroczyć 60% dochodów tej JS.Ze względu na powiązania długu JST z kwotą państwowego długu publicznego:lw przypadku gdy państwowy dług publiczny w stosunku do PKB będzie większy od 50%, ale mniejszy od 55% to w uchwale budżetowej trzeba zaplanować deficyt, nie wyższy w relacji do dochodów niż w roku w którym ogłoszono tą relacjęllwiększy od 55%, ale mniejszy od 60% - następuje dalsze ograniczenie deficytu budżetowego w stosunku do dochodówll≥60% to w ustawie budżetowej na następny rok nie można zaplanować deficytu.JS nie może udzielać nowych poręczeń i gwarancji (po 7 dniach od ogłoszenia relacji i w całym nowym roku)lWymienionych procedur ostrożnościowych i sanacyjnych nie stosuje się:lw przypadku ogłoszenia stanu nadzwyczajnegolldo budżetów tych JS w których deficyt zostanie sfinansowany nadwyżką finansowąlDług JST w 2000 stanowił 3,34% kwoty państwowego długu publicznego [ Pobierz całość w formacie PDF ]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • ciaglawalka.htw.pl